W Grupie Kapitałowej LOTOS istnieje kilka ścieżek umożliwiających pracownikom zgłaszanie niebezpieczeństw związanych z pracą. Pracownicy mają do dyspozycji skrzynki BHP dostępne w budynkach, aplikację do zgłaszania sytuacji niebezpiecznych w wewnętrznej sieci (intranecie) oraz odrębny adres e-mail. Zgłaszane przez pracowników sytuacje niebezpieczne są na bieżąco eliminowane, a kiedy wymagają dogłębnej analizy i odpowiednich nakładów ludzkich i finansowych, realizowane są w ramach tzw. Planu poprawy warunków pracy.
W Strategii Grupy LOTOS na lata 2017–2022 jednym z kluczowych celów strategicznych jest cel: Silny zespół, spójny CSR i bezpieczeństwo i towarzysząca obszarowi bezpieczeństwa Inicjatywa – wysoka kultura bezpieczeństwa. To wyraz troski Zarządu o bezpieczne warunki pracy pracowników, ale i podkreślenie, że bezpieczeństwo pracy stanowi priorytet i jest wartością samą w sobie. Takie podejście umożliwia pracownikom odejście od stanowiska pracy w sytuacji, która ich zdaniem zagraża ich zdrowiu lub może spowodować obrażenia. Zapisy mówiące o ww. prawie pracownika znajdują zastosowanie m.in. w Kartach oceny ryzyka zawodowego na wszystkich stanowiskach pracy, w procedurach dotyczących szkoleń z zakresu bezpieczeństwa pracy. Informacje dotyczące praw pracowników w tym obszarze przekazywane są m.in. podczas szkoleń wstępnych oraz szkoleń okresowych dla pracowników.